گروه فنی مهندسی سرویسکاران 24

ارائه دهنده خدمات تاسیسات خانگی و آموزش های کاربردی سرمایشی و گرمایشی

گروه فنی مهندسی سرویسکاران 24

ارائه دهنده خدمات تاسیسات خانگی و آموزش های کاربردی سرمایشی و گرمایشی

دفتر خدمات فنی سرویسکاران ۲۴ آماده ارائه خدمات شامل :
تعمیر موتورخانه ، تعمیر پمپ آب خانگی ، تعمیر پکیج شوفاژدیواری ، تعمیر چیلر ، تعمیر کولر آبی ، تعمیر اسپیلت ، تعمیر ونگهداری استخر و دیگر خدمات تاسیسات ساختمان به همراه کادری مجرب و دوره دیده زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور

  • ۰
  • ۰

در موتورخانه های مرکزی مهم ترین بخش موتورخانه مشعل موتورخانه میباشد که نقش مهمی را ایفا میکند و به نوعی قلب موتورخانه محسوب میشود که در صورت خرابی کلا سیستم off میشود و در صورت خرابی باید از یک متخصص کمک بگیرید تا بتواند به راحتی از پس عیب یابی مشعل موتورخانه بر آید تا با کمترین هزینه رفع عیب کند و تجربه کافی را در تعمیر مشعل گازی داشته باشد.

باز هم تاکید میکنم از متخصص کمک بگیرید تا تا مستقیم به سراغ ایراد برود تا با کمترین هزینه مشعل تعمیر بشود.متاسفانه برخی از تعمیرکاران به علت نداشتن تجربه کافی شروع به تعویض تک تک قطعات میکنند تا بتوانند ایراد را پیدا کنند و این امر شامل بر این میشود هزینه زیادی برای تعمیر مشعل گازیپرداخت کنید.

ما تا حد توان تمام تلاش خود را میکنیم که قطعات معیوب را تعمیر کنیم نه تعویض.


برای این که رله مشعل گازی متوجه تشکیل شعله بشود از قطعه ای به نام میه یونیزاسیون یا همان میله یون استفاده میکنند به طور کی

از یک میله فلزی که در فضای شعله قرار میگیرد و بدنه فلزی مشعل  معمولا شبکه احتراق برای کنترل شعله استفاده می شود . شعله یک واکنش شیمیایی بین

سوخت و اکسیژن است . هر مولکول سوخت و اکسیژن معمولا به مقدار مساوی الکتریسیته مثبت و منفی را حمل

می کند و در مجموع از نظر الکتریکی خنثی است . بارهای منفی به شکل الکترون می باشند که به عنوان کوچکترین

ذره با بار منفی شناخته شده است.در تعمیر مشعل گازی خرابی میله یون باعث میشود که مشعل به مدت ۵ثانیه کار کند و قطع بشود در بحث عیب یابی مشعلموتورخانه پیدا کردن این عیب خیلی سخت نیست فقط نیاز به تجربه دارد.

شیر برقی مشعل گازی موتورخانه

معمولا در مسیر عبور سوخت از پمپ به طرف نازل، یک شیر برقی قرار می دهند تا در زمان خاموش بودن مشعل، از نشت سوخت به داخل اطاقک احتراق جلوگیری کند. این شیر که دارای یک سوزن است، در حالت عادی تحت تاثیر وزن خود پایین آمده و با ابن کار مجرای سوخت بسته می شود. هنگامی که برق به سیم پیچ(کویل) آن می رسد، میدان مغناطیسی ایجاد شده و به وسیله کویل، هسته آهنی و در نتیجه سوزن بالا می رود و مجرای عبور سوخت به طرف نازل باز شده و فرآیند پاشش سوخت به داخل دیگ موتورخانه انجام می شود. در نظر داشته باشیم که شیر برقی ممکن است روی پمپ در روی لوله و در حدفاصل پمپ و نازل نصب شود.

تنظیم شیر برقی مشعل چه نقشی در کارکرد شعله دارد؟

به منظور تنظیم شعله و دبی عبوری از شیر در حالتی که باز است، از پیچ آلنی که در زیر شیر قرار دارد، استفاده می کنیم. این کار بایستی، بعد از تشکیل شعله و به آرامی صورت گیرد و حتما میبایست نحوه تشکیل شعله ابتدایی نیز به موازات آن تنظیم شود.

چیزی که اهمیت دارد این است که اگر تجربه کافی در بخش عیب یابی مشعل موتورخانه نداشته باشید و بخواهید شیر برقی مشعل گازی را تنظیم نمایید احتمال پس زدن شعله در استارت اولیه یا خام سوزی در حین کارکرد پیدا میکند.توصیه میشود یا اطلاعات کامل را در تنظیم شیر گازی مشعل موتورخانه کسب نمایید یا از یک متخصص و تعمیرکار موتورخانه کمک بگیرید.

نکات مهمی که باید توجه کنید

  • قبل از به کارگیری، سیم بندی باید به دقت بررسی شود. وجود ایراد یا اشتباه در سیم کشی و سیم بندی می تواند خطرناک باشد و صدمات جبران ناپذیری به بار آورد. دقت شود که در صورتی که رله کنترلر G790جایگزین رله دیگری (غیر از G790) می شود ممکن است لازم شود سیم بندی تغییر کند.
  • هنگام به کار بردن کنترلر باید پیچ اتصال محکم شده باشد تا از اتصال کامل کنترلر G790 به پایه رله اطمینان حاصل شود.
  • وجود فیوز مناسب مطابق با مشخصات فنی کنترلر الزامی است. ضمنا فیوز(های) اصلی باید به گونه ای انتخاب شوند که قبل از رسیدن جریان به مقادیر نامی موجود در مشخصات فنی رله، عمل کنند و برق را قطع نمایند. در غیر اینصورت در زمان رخداد اتصال کوتاه در هر قسمت از تجهیزات مشعل، ممکن است صدمات بسیار شدیدی به کنترلر، قطعات مشعل یا کاربر وارد شود.
  • به دلایل ایمنی، هر کنترلر G790 باید حداقل یک بار در هر ۲۴ ساعت خاموش شود.
  • برای نصب و/یا برداشتن رله کنترلر G790 باید حتما سوئیچ اصلی برق قطع باشد و مشعل از سیستم تغذیه جدا باشد.
  • رله کنترلر G790 یک وسیله الکترونیکی دقیق و با ایمنی بالاست و برای ایمنی مشعل و سیستم کاربری آن تحت نظر متخصصان شرکت شکوه الکترونیک تولید شده است. لطفا از بازکردن یا تعمیر آن اکیدا پرهیز نمایید.



  • ۹۷/۱۰/۰۷
  • alireza montazeri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی